Reklamy bannerowe

Reklamy bannerowe to jedna z bardziej rozpoznawalnych metod e-marketingu. Idea polega na stworzeniu kreatywnego bannera i umieszczeniu go na stronie. Taki banner ma za zadanie przyciągać uwagę przeglądających daną stronę i zachęcać ich do kliknięcia. Po kliknięciu w taką reklamę użytkownik zostaje przekierowany bezpośrednio na stronę reklamodawcy.

Jak skutecznie promować się poprzez reklamy bannerowe?
Najważniejszym czynnikiem decydującym o powodzeniu przy używaniu takiej formy reklamy jest odpowiednio stworzony banner. Musi on zainteresować internautów i sprawić, że będą oni chcieli sprawdzić co się za nim kryje.

Kolejnym ważnym elementem jest dobór odpowiedniego miejsca na umieszczenie bannera. Dobrze jest reklamować się na stronach w jakimkolwiek stopniu związanych z dziedziną reklamowanych usług czy produktów.

Wady bannerów
Niestety metoda ta nie jest już tak skuteczna jak kilka lat temu. A to za sprawą coraz to bardziej nachalnych form reklam, chociażby w postaci wyskakujących okienek, które ciężko jest wyłączyć. Użytkownicy są już zmęczeni zbyt agresywnymi formami reklam bannerowych i nauczyli się je ignorować. Część z nich używa również programów, które mają za zadanie blokować pojawianie się tego typu reklam.

Jednak nie ma co się zrażać. Jeśli będzie się przestrzegało kilku wytycznych oraz stworzy się interesującą reklamę i zamieści ją w odpowiednim miejscu to nadal można dużo zyskać na takim rozwiązaniu.