Analiza konkurencji

Zabierając się za pozycjonowanie i optymalizację swojej strony, warto na samym początku ułatwić sobie zadanie i sprawdzić w jaki sposób działają konkurenci. Takie działanie pomoże nam oszczędzić sporo czasu i pieniędzy oraz zapobiegnie nietrafionym decyzjom.

Czego można się dowiedzieć analizując konkurencję?
Dowiedzieć można się bardzo wielu informacji, jedne z ważniejszych to:

• na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się dana strona
• jakiej wielkości ruch generuje strona
• skąd pochodzą odwiedzający
Takie informacje zapewnią całkiem dobre rozeznanie w temacie i pomogą ustalić plan działania dla swojej strony.

Z jakich narzędzi korzystać?
W sieci znajdziemy wiele narzędzi ułatwiających analizę konkurencji, większość z nich jest płatna, ale nie jest to regułą. Bardzo dobrym narzędziem jest SimiliarWeb, który nawet w planie darmowym potrafi zapewnić całkiem solidną dawkę informacji, właśnie o słowach kluczowych oraz ruchu na poszczególnych stronach. Znajdziemy tam też wiele innych cennych danych o stronie, chociażby o tym, z jakich stron najczęściej użytkownicy trafiają na badaną domenę.

Analiza konkurencji może być stosunkowo prosta, a korzyści jakie przynosi są ogromne. Warto więc pamiętać o skorzystaniu z takiej możliwości, zwłaszcza jeśli mamy problemy z uzyskaniem pożądanej pozycji w wyszukiwarce czy też zdobyciem satysfakcjonującej liczby odwiedzin naszej strony.