Pozycjonowanie witryny internetowej jest działaniem, którym celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Warto zdawać sobie sprawę, że pozycjonowanie stron w wyszukiwarce jest w obecnych czasach ważnym narzędziem prowadzenia marketingu. Celem tego procesu jest nie tylko zdobycie możliwie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania w danej przeglądarce internetowej (np. Google), ale również jego utrzymanie, co jest procesem dynamicznym, gdyż zmiany w wynikach wyszukiwania zachodzą cały czas, co jest spowodowane zmianami w algorytmach przeglądarek oraz działaniem konkurencji. Zgłębiając temat pozycjonowania stron natkniemy się z pewnością na określenie SEO (ang. Search Engine Optimization), które jest jedną z najskuteczniejszych i najpopularniejszych sposobów pozycjonowania stron.
SEO ma na celu ciągłą optymalizację treści strony internetowej, kodu HTML witryny oraz linków prowadzących do strony aż do uzyskania wysokich pozycji w wyszukiwarce i również ich utrzymania. Można to zaprezentować w bardzo łatwy sposób na przykładzie wyszukiwania przez internautę pożądanych fraz w wyszukiwarce internetowej. Użytkownik, który w wyszukiwarce wpisuje hasło ”obuwie sportowe męskie ” z pewnością jest zainteresowany kupnem takiego obuwia lub jest zainteresowany na przykład cenami. W przypadku, gdy twoja witryna jest dobrze pozycjonowana i zajmuje wysokie miejsca w wyszukiwarkach, ewentualny klient znajdzie ją w wynikach wyszukiwarki i zapozna się z twoją ofertą, która zawiera poszukiwany przez niego produkt. Dlaczego warto pozycjonować swoją stronę? Pokazuje to, jak ważnym narzędziem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron.
Bez wątpienia dobra widoczność w wyszukiwarce internetowej jest obecnie podstawą dla wielu przedsiębiorstw, sklepów internetowych, osób prywatnych, które pragną dotrzeć do nowych klientów i rozwijać swój biznes lub działalność. Osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarkach takich jak Google gwarantuje wzrost ruchu na twojej witrynie, a co za tym idzie zwiększenie sprzedaży. Należy przy tym również pamiętać, że odpowiednie pozycjonowanie to proces raczej długotrwały i widoczne rezultaty możemy uzyskać po jakimś czasie. Pozycjonowanie serwisów internetowych umożliwia rozwój firmy w wielu płaszczyznach – poza docieraniem (stosunkowo niskim kosztem) do osób zainteresowanych twoimi produktami/usługami, dzięki widzialności w wyszukiwarce kreujesz swoją markę i wizerunek oraz wzbudzisz zaufanie.
Występowanie w wynikach wyszukiwania pod wieloma frazami/hasłami gwarantuje, że potencjalni klienci zaczną kojarzyć nazwę twojej firmy, co już jest ogromnym sukcesem marketingowym. Narzędzie, jakim jest pozycjonowanie
zwiększa również wiarygodność pośród internautów, bo zazwyczaj mają oni zaufanie do Google, klikając w linki, które wyskakują im w wyszukiwarce na pierwszej stronie. Największą korzyścią jest oczywiście wzrost liczby użytkowników odwiedzających Twoją stronę, a to już ogromny krok do zwiększenia sprzedaży, co jest wystarczającym argumentem przemawiającym za pozycjonowaniem.