Pozycjonowanie i optymalizacja strony to bardzo ważne kwestie i warto zrobić to odpowiednio. Wiele osób nie mających doświadczenia popełnia niestety błędy, które przekładają się później na słabszą pozycję strony w wyszukiwarce Google.
Źle dobrane słowa kluczowe
Wybór zbyt konkurencyjnych fraz kluczowych lub haseł rzadko wyszukiwanych jest często popełnianym błędem. Przed stworzeniem treści na stronę warto zrobić dokładny research, aby uniknąć nietrafionych słów kluczowych. Należy też pamiętać, żeby wybierać takie frazy, które sprowadzą na stronę użytkowników rzeczywiście zainteresowanych tym, co chcemy im zaoferować. Stosowanie zbyt ogólnych haseł może sprowadzić ruch bardzo niskiej jakości, taki z którego konwersja nie będzie zadowalająca.
Zbyt duże nasycenie słowami kluczowymi
Fraz kluczowych należy używać z umiarem. Zbyt duże zagęszczenie takich haseł w tekście może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Algorytmy wyszukiwarek nagradzają naturalne teksty. Kolejnym aspektem jest to, że teksty o zbyt dużym nasyceniu takich fraz staną się mniej przyjazne w odbiorze dla osób odwiedzających stronę.
Źle dobrana domena
O ile nazwa domeny nie ma dużego wpływu na pozycjonowanie i optymalizację, o tyle jest ona dość istotna dla internautów. Warto zadbać o to by nazwa była możliwie krótka i zapadająca w pamięć, co pomoże w zwiększeniu rozpoznawalności strony.