Marketing internetowy zmienia się w ekspresowym tempie. Część metod schodzi na drugi plan, ustępując miejsca świeższym alternatywom. Co aktualnie jest na topie?
YouTube i vlogi
Wiele firm zdecydowało się postawić na promocję poprzez nagrywanie krótkich filmów. Przybierają one rozmaite formy. Czasami są to nagrania przedstawiające jakiś produkt. Innym razem na filmach prezentowana jest firma i sposób działania. Często też pojawiają się vlogi, czyli nic innego jak blog, dziennik prowadzony w formie wideo. Regularnie zamieszczane filmy potrafią zdobyć zainteresowanie potencjalnych klientów oraz zwiększyć rozpoznawalność marki.
Era smartfonów
Aktualnie wiele firm decyduje się postawić na optymalizację swoich reklam oraz stron z myślą o użytkownikach telefonów komórkowych. Część firm posiada też swoje aplikacje mobilne. Taka strategia wydaje się być całkiem rozsądnym rozwiązaniem, gdyż obecnie większość osób korzysta ze smartfona tyle samo co z komputera, niejednokrotnie nawet więcej. Telefon ma się zawsze pod ręką, czy to w drodze do pracy, czy w jakimkolwiek miejscu poza domem. Warto więc próbować dotrzeć do potencjalnych klientów tą drogą. Oczywiście w przypadku zakupów internetowych, część osób wykonuje je wyłącznie za pomocą komputera, natomiast sytuacja ta cały czas się zmienia i coraz większą rolę w wielkości sprzedaży odgrywa konwersja z mobilnych urządzeń.