Content marketing

W dobie nachalnych reklam, które użytkownicy coraz częściej zaczynają ignorować, gdyż stają się one coraz bardziej irytujące, pojawiła się alternatywa, jest nią content marketing. Ideą tej formy marketingu jest dostarczenie odbiorcom wartościowych treści, takich które potencjalni klienci będą czytać z zainteresowaniem, które z chęcią prześlą do swoich znajomych, uznając je za ciekawy materiał.

Content marketing pojawia się w różnych wydaniach, do najbardziej popularnych można zaliczyć:

• vlogi
• wpisy na blogach
• artykuły sponsorowane
Jakich zasad należy przestrzegać?
Decydując się na podjęcie działań w tym zakresie należy przestrzegać kilku podstawowych zasad. Najważniejszą z nich jest przemyślana, wartościowa treść, taka która rzeczywiście coś wnosi do tematu i będzie stanowiła dla czytelników wartościowe źródło informacji czy rozrywki.

Równie ważna jest regularność. Najlepiej publikować w określonych odstępach czasu, tak, aby stworzyć coś w rodzaju dziennika, do którego odbiorcy będą wracać. W końcu chodzi o to, aby sprawić, że ludzie przywiążą się do naszej marki.

Kolejnym istotnym elementem jest chwytliwy tytuł. Dobrze dobrane słowa zachęcą użytkowników do zapoznania się z treścią naszej publikacji. Dodatkowo pomoże to w szybszym rozprzestrzenianiu się naszego artykułu czy filmu w Internecie. Prawidłowo skonstruowany materiał ma szansę zostać tak zwanym viralem i w ciągu kilku chwil dotrzeć do tysięcy czy nawet milionów internautów. Jest to idealna szansa na zwiększenie rozpoznawalności naszej marki, nie wydając przy tym wielkich kwot pieniędzy.

Korzyści płynące z content marketingu
Przede wszystkim największą zaletą jest wcześniej wspomniane zwiększenie rozpoznawalności firmy oraz kreowanie pozytywnego wizerunku. Naturalnym następstwem takiej sytuacji jest zwiększenie wyników sprzedaży.

Warto też wspomnieć o tym, że wartościowe treści, chętnie czytane przez użytkowników, mogą pozytywnie wpłynąć na ranking naszej strony w wyszukiwarce Google, dzięki czemu więcej użytkowników będzie miało szansę trafić właśnie do nas, gdy będą szukali czegoś przez wyszukiwarkę.

Dodatkowo pojawia się też możliwość zyskania adresów e-mail do bazy klientów, chociażby przez zapis do newslettera. Internauci o wiele chętniej zdecydują się skorzystać z takiej opcji, jeśli uznają że warto być informowanym o tym, co w przyszłości pojawi się na stronie. Dobrze stworzony materiał sprawi, że w oczach czytelników czy oglądających, witryna stanie się właśnie taką do której warto wracać, aby dowiedzieć się czegoś pożytecznego oraz interesującego. W późniejszym czasie taką bazę danych, składającą się z osób rzeczywiście zainteresowanych tematem można wykorzystać chociażby do e-mail marketingu, który również jest bardzo dobrą formą promocji.