Jak skutecznie promować się w mediach społecznościowych?

Od wielu lat reklama internetowa jest potężnym narzędziem. Doświadczony marketer jest w stanie znacznie poprawić wyniki sprzedażowe danej firmy. Internet jest też świetnym miejscem na budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz interakcję z konsumentami. Coraz popularniejsza staje się aktywność w mediach społecznościowych takich, jak Facebook oraz Twitter, z naciskiem na ten pierwszy portal. Jedną z największych zalet takiej formy reklamy jest stosunkowo niski koszt. Małe i średnie firmy, które nie mogą sobie pozwolić na promocję produktów w standardowych mediach takich jak chociażby telewizja, mają teraz okazję na przeprowadzenie znacznie tańszych kampanii właśnie na Facebooku.

Fanpage
Obecnie prowadzenie profilu firmowego w formie fanpage’a na Facebooku jest już niemalże koniecznością. Każda szanująca się firma posiada taki profil, na którym nawiązuje kontakt z klientami oraz promuje swoje usługi, czy też produkty.

Taki fanpage można prowadzić samemu, aczkolwiek warto rozważyć opcję powierzenia tego zadania specjalistom od PR i e-marketingu. Takie osoby do perfekcji opanowały sposoby prezentowania wartościowych informacji, które niosą korzyść zarówno dla firmy, jak i odbiorcy. Warto zwrócić uwagę na to, aby publikowane treści były interesujące.

Ważne jest, aby nie zaniedbywać firmowego profilu. Regularnie publikowane newsy, czy chociażby interesujące, humorystyczne obrazki nawiązujące do działalności firmy, pomagają zbudować pozytywny wizerunek w oczach klientów. Warto też pytać konsumentów o sugestie, o to jakich zmian w produktach czy usługach oczekują oraz co sądzą o aktualnej ofercie.

Konkursy
Chyba nie ma takiej osoby, która nie lubiłaby konkursów. Zorganizowanie takiego eventu często pomaga w promowaniu marki. Zwłaszcza jeśli konkurs jest organizowany za pośrednictwem Facebooka. Często warunkiem udziału w konkursie jest polubienie fanpage’a, danego postu oraz udostępnienie go przez uczestników. Takie działanie pomaga w zwiększeniu zasięgu i dotarciu do większej liczby odbiorców, którzy wcześniej nie mieli jeszcze styczności z naszą firmą.

Dodatkową korzyścią jest też fakt, że osoby które będą miały okazję za darmo nabyć nasze produkty czy usługi, mogą stać się naszymi stałymi klientami jeśli oferta przypadnie im do gustu.

Płatne reklamy
Facebook daje również możliwość przeprowadzenia płatnej kampanii reklamowej. W taki sposób reklamować można chociażby fanpage lub bezpośrednio któryś z produktów, które się sprzedaje.

Taka kampania jest bardzo ekonomicznym rozwiązaniem. Przy ustalaniu parametrów jest możliwość dostosowania wielu kryteriów, takich jak chociażby wiek odbiorców reklamy lub zainteresowania. Taka spersonalizowana akcja reklamowa umożliwia dotarcie do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane daną ofertą. Dzięki możliwości ustalenia wszystkich parametrów, zmniejsza się ryzyko promowania usług wśród osób kompletnie niezainteresowanych danym tematem.

Niezależnie od tego czy prowadzimy małą, średnią czy dużą firmę zdecydowanie warto poświęcić chwilę uwagi na przyswojenie podstawowych zasad dotyczących marketingu w mediach społecznościowych. Zalety takiej formy promocji są ogromne i warto postawić na takie rozwiązanie, zwłaszcza jeśli nie możemy pozwolić sobie na promowanie firmy w telewizji lub też pozycjonowanie stron na konkurencyjne frazy w Google.