Choć zarówno reklama tradycyjna jak i jej internetowa forma mają na celu to samo zadanie, to można odnotować pomiędzy nimi znaczące różnice. Na początek ich cechy wspólne.
Różne metody – ten sam cel
Zarówno reklama internetowa, jak i tradycyjna mają za zadanie zachęcić odbiorcę do zakupu danego produktu, skorzystania z usługi, często też chodzi po prostu o zwiększenie świadomości konsumentów o danej marce. Jak więc łatwo zauważyć motyw jest dokładnie taki sam, zmieniły się tylko sposoby dotarcia do klientów oraz sam model reklamy.
Główne różnice
Podstawowa różnica to fakt, że tradycyjna reklama mocno narzuca się odbiorcy, za przykład mogą posłużyć chociażby reklamy telewizyjne wdzierające się na ekrany telewizorów podczas ulubionego filmu czy serialu. To często sprawia, że oglądający są sfrustrowani i w najgorszym dla reklamodawcy wypadku przełączają kanał, w ogóle nie oglądając danej reklamy. W przypadku reklam internetowych jest zupełnie inaczej, gdyż te, które odnoszą największy sukces to właśnie takie, które w ogóle się nie narzucają, takie, które internauta ogląda z własnej woli.
Kolejnym istotnym elementem różniącym obie formy jest to, że po takiej reklamie telewizyjnej czy radiowej, ciężko jest liczyć na natychmiastową reakcję konsumenta, gdyż po prostu nie ma takiej możliwości. Dlatego też często reklamuje się produkty codziennego użytku, chociażby proszek do prania czy artykuły żywnościowe, żeby zwiększyć świadomość na temat danej marki i sprawić że klienci właśnie ją wybiorą przeglądając sklepowe półki na zakupach w późniejszym czasie.
Inaczej jest w przypadku reklamy internetowej. Tutaj zainteresowany klient może praktycznie od razu, jednym kliknięciem przejść do strony produktu czy też usługi i dokonać zakupu.